בעל עסק? שוקל לחסוך ולהקים אתר לבד?

אם התשובה היא כן, אז כדאי שתקרא את המאמר הזה.

ישנם הרבה בעלי עסקים קטנים ובינוניים שרוצים להקים אתר לעסק כי כולם יודעים שעסק שאין לו אתר, לא נמצא על המפה. הבעיה מתחילה בזה שהרבה בעלי עסקים מרגישים שאין להם את היכולות הכלכליות לשכור בונה אתרים מקצועי. לכן בעלי עסקים שרוצים לחסוך בעלויות פונים לבוני אתרים "זולים" שיבנו להם את האתר במחירי רצפה או להבדיל מנסים להקים אתר לבד.

דבר ראשון וחשוב שבעל עסק צריך להבין זה שאין תחליף לבונה אתרים מקצועי. בוני אתרים מקצועיים עוברים השתלמויות ללא סוף החל בחידושי מערכות הבניה והתאמת האתר לסוגי מסכים שונים וכלה בחוקי עיצוב ואפיון חווית משתמש. אמנם לא כל בוני האתרים חולשים על כל התחומים אבל רובם עובדים בשיתופי פעולה בין מתכנתים למעצבים ולעיתים גם מקדמי אתרים. לכן במידה ואתם מחליטים להעסיק בונה אתרים מקצועי, חשוב מאד לבדוק טוב טוב אם בונה אתרים יוכל לתת מענה לא רק לבניה של האתר עצמו אלא גם לאפיון ולעיצוב חוויית המשתמש שלו. תזכרו שאתר זול ולא מקצועי לא רק שלאייתן מענה לגולש אלא גם יכול לגרום לעסק שלכם נזק.

דבר שני שחשוב לדעת זה שהעלות של הקמת אתר אמנם נשמעת יקרה אבל אם נשווה את זה לסך העלויות של שיווק העסק זו הוצאה לא יותר יקרה מאשר פרסומים בעלונים ומגזינים במשך חודש או חודשיים.  

הרבה מבוני האתרים מאפשרים כיום ללקוח לשלם בתשלומים בכרטיסי אשראי מה שבהחלט מקל על ההחלטה ועל העלות שלא תיפל בבת אחת.

לצערי ישנם בעלי עסקים שמרגישים שיוכלו לבנות אתר לבד עם עשרות הדרכות חינמיות שניתן להשיג כיום ברשת אבל חשוב לזכור שלמרות כל ההדרכות מעבר לבניה עצמה יש חשיבות קריטית לנראות של האתר ולפונקציונלית שלו, לא רק לעצם הבניה שלו. כדי לדעת לעצב אותו בצורה נכונה צריך יידע מקצועי. כי אתר שלא מעוצב נכון יכול כמו שכבר כתבתי לעשות נזק לעסק יותר מאשר להציב את העסק על המפה.

אז לפני שניגשים בכלל לבנות אתר צריך לשבת ולתכנן, או בשפה מקצועית – לאפיין את האתר. בונה אתרים מקצועי יידע לשבת איתכם או לשוחח בטלפון ולבנות מהשיחה אתכם אפיון. הוא גם יעזור לכם להשקיע מחשבה בנקודות הבאות שהן חשובות מאד להצלחת האתר. בונה אתרים מקצועי יידע להתאים עיצוב לקהל יעד, ידע לפענח קהלי יעד וידע לעזור לכם להשקיע מחשבה בנקודות הבאות:

  1. מה התכלית של האתר שלי? למכור מוצרים? לספר עלי לגולשים? לתת ערך מוסף ללקוחות? לשמש תיק עבודות?
  2. מה האתר אמור לתת לגולשים? להציג אותי? להציג את העסק? להסביר מה הייחודיות והבידול שלי?
  3. איזה עמודים יהיו באתר שלי? עמוד צור קשר? אודות? צוות? בלוג? חנות?
  4. איזה סגנון ועיצוב יתאים לאתר שלי? יש לי לוגו? יש לי קו עיצובי בפרסומות שאני שמה בעיתונות? איזה צבעים יתאימו לסוג העסק שלי? כחול? ורוד? פסטלים? קונטרסטים?
  5. מה אני רוצה שהגולשים יעשו באתר שלי? יסתכלו על עבודות? יקראו מאמרים? יביעו חוות דעת? יצרו איתי קשר?

מחשבה על הנקודות האלו יעזור גם לכם וגם לבונה האתרים להתמקד באפיון מדוקדק ועיצוב תואם קהלי יעד של האתר ולהגיע לתוצאה אופטימלית.

לקוחות שמעוניינים בייעוץ חינם לגבי עיצוב ובניית אתר מוזמנים לפנות או לקבוע פגישה במשרדנו.  timnal@zahav.net.il

 

השארת תגובה