5 טיפים חשובים בהקמת אתר

לפני הטיפים כדאי לדעת מדוע כיום כל עסק חייב אתר אינטרנט

"אם אתה לא שם אתה לא קיים" – זהו משפט שמתאר בצורה פשוטה ומדוייקת את הצורך של עסקים קטנים וגדולים כיום בהקמת אתר. בעבר הלא רחוק כשבציבור שלנו, החרדי, המושג "אינטרנט" לא היה כמעט קיים, יכולנו להסתדר בעסק גם בלי אתר אבל כיום כשרוב העסקים נעשים דרך האינטרנט המושג הפך להיות הכרחי.

כיום כל עסק מהקטן ביותר לגדול ביותר צריך לשאול את עצמו אם כך איזה סוג אתר אני צריך ולא אם אני בכלל צריך אתר. כי לקוחות שידברו אתכם וירצו ליצור איתכם התקשרות עסקית יחפשו אתכם באינטרנט ואם אתם לא שם הם יעברו לבעלי העסק הבא. לכן ה"נוכחות" שלכם באינטרנט לקיום העסק הכרחית.

ופה כל עסק צריך לשאול את השאלה – איזה סוג של אתר בעצם יתאים לי? האם כדאי עמוד נחיתה פשוט? או אולי סתם אתר של עמוד אחד תדמיתי שיראה ללקוחות פוטנציאליים מה אני עושה? או אולי חנות ווקומרס שתמכור את המוצרים שלי לא רק למי שמזדמן לחנות הפיזית שלי אלא גם לאנשים מערים אחרות, מדינות אחרות?

ההבדלים בין סוגי האתרים הם די גדולים. כדי להבין מה תכליתו של כל אתר הכנתי פה רשימה קצרה של סוגי אתרים והתכלית שלהם. רשמתי אותם מהזול ליקר לנוחיותכם. כמובן שבנוסף לאינפורמציה במאמר הזה, אשמח גם לתת שעת ייעוץ אישי חינם.

עמוד נחיתה – התכלית של עמוד נחיתה היא לתת לגולש מידע על חלק אחד מאד מאד ספציפי בעסק שלכם. אם העסק שלכם עוסק בכמה תחומים, התכלית של עמוד נחיתה היא  להציג חלק אחד בלבד ולעזור לגולשים ליצור איתכם קשר לגביו. בד"כ בונים עמוד נחיתה כחלק מפרסום ממומן בגוגל או פייסבוק למטרת חשיפה. אם אתם מוכרים כמה מוצרים, או שהעסק שלכם נותן כמה סוגי שירות עמוד נחיתה לא יתאים.

אתר one page (עמוד אחד) – אתר וואן פייג' זה אתר של עמוד אחד בלבד שמכיל את כל התוכן והאינפורמציה הרלוונטים לעסק שלכם.  תפריט הקישורים למעלה מוביל לחלקים שונים באותו העמוד, כלומר, בלחיצה על הקישורים לא עוברים לעמודים אחרים אלא נשארים באותו העמוד כשבכל מקטע יש אינפורמציה שונה על חלק ספציפי של החברה כגון אודות וצור קשר. אתר מהסוג הזה מתאים לעסק שאין לו הרבה תוכן כתוב אבל יש לו צורך להציג את השירותים באופן מסודר ומעוצב בצורה מרשימה.

אתר תדמיתי – כשאומרים אתר תדמיתי מתכוונים בד"כ לאתר של 4-5 עמודים המציג תוכן קצת יותר מפורט על העסק שלכם. באתר כזה בד"כ יהיה עמוד צור קשר עם מפה של מיקום העסק ופרטי התקשרות, עמוד נפרד לתוכן אודות החברה, עמוד על שירותי החברה או גלריות או בלוג מאמרים. זהו אתר שלא מתאים לעסק המוכר מוצרים אלא יותר לעסק קטן/בינוני שנותן שירותים ורוצה להציג את השירותים הללו לגולש ולעורר בו אמון ליצירת התקשרות עסקית.

אתר חנות [ווקומרס או איקומרס] – אתר חנות הוא אתר המיועד לעסקים קטנים/בינוניים/גדולים הרוצים למכור מוצרים ישירות ללקוחות דרך האתר בלי שהלקוחות יצטרכו להתקשר/להיכנס לחנות הפיזית. אתר כזה מאפשר לכם למכור מוצרים פיזיים או מוצרים וירטואלים גם ללקוחות שלא יכולים להגיע למיקום הפיזי של החנות. תפקיד האתר זה להציג את המוצרים בצורה יפה ומושכת עם מערכת רכישה קלה ונוחה שהלקוח יוכל בכמה לחיצות עכבר לרכוש את המוצר ישירות מהאתר. חנות כזו מאפשרת לכם כבעלי החנות להתעדכן בהזמנות באימייל או ישירות באתר ולנהל מלאי דרך החנות הזו.

אתר חדשות/תוכן [או פורטל] – אתר כזה מיועד לעסקים הרוצים אתר שבו הגולשים ישתתפו באופן פעיל ביצירת תוכן אם על ידי פורומים, בלוג עם מאמרים של כל מיני כותבים, או הצגת תוכן מגוון לגולשים. אתר כזה דורש מבעל האתר להיות פעיל באופן קבוע ותמידי כדי לנהל את הגולשים ולעדכן באופן קבוע מאמרים.

ישנם סוגי אתרים נוספים שלא פירטתי פה כגון אתרי אינדקס עסקים, אתרי תדמית מורכבים ועוד.

אז כמה עולה בעצם להקים אתר חדש לעסק?

העלות הסטנדרטית של הקמת אתר לעסק משתנה כמובן בהתאם לסוג האתר, לניסיון של בונה האתרים ולמקצועיות שלו. כמו בכל עסק, ככל שהניסיון רב יותר וככל שבונה האתר משקיע יותר בתוצר הסופי, כך המחיר יהיה יקר יותר. המחירון פה הוא משוער בלבד ומתייחס לממוצע.

עמוד נחיתה – עמוד נחיתה חדש עם עיצוב אינדיבידואלי ותואם לעסק שלכם אשר ייבנה על ידי חברה מקצועית לבניית אתרים צפוי לעלות בין 1,200 ₪ ל-2,400 ₪.

אתר one page (עמוד אחד) – צפוי לעלות בין 2,500 ₪ ל-4,200 ₪.

אתר תדמית – צפוי לעלות בין 6,000 ₪ ל-15,000 ₪. תלוי במורכבות

אתר חנות  – צפוי לעלות בין 10,000 ₪ ל-35,000 ₪.

אתר חדשות/פורטל – צפוי לעלות בין 25,000 ₪ ל-80,000 ₪ ויותר.

בניית אתר רספונסיבי? מה זה?

כולכם שמעתם את המושג הזה רספונסיביות רק שאולי לא כולכם מבינים למה בדיוק הכוונה. אולי ביררתם לגבי אתר ואמרו לכם לבדוק שאתם מקבלים את זה ואין לכם מושג מה זה. אז אני פה בשביל להסביר למי שלא יודע, למה בדיוק הכוונה. ידוע שבדור של היום, 60 אחוז מהגלישה לאתרים נעשית מטלפון נייד. המסך של הטלפון הנייד קטן בהרבה מזה של מחשב שולחני ולכן לא כל מה שאפשר לראות במחשב שולחני ייראה גם בטלפון.

רספונסיביות זו בעצם מילה בלועזית שהמשמעות שלה זה תגובתיות. כלומר שאתר רספונסיבי הוא אתר תגובתי. למה הוא מגיב? לגודל המסך. במילה רספונסיביות מתכוונים שלא משנה באיזה מכשיר הגולש יכנס לאתר, האתר יגיב לגודל המסך שלו ויתאים את התצוגה בהתאם. כך האתר שלנו יוצג בצורה אופטימלית בטלפון נייד, טאבלט, לפטופ או מחשב שולחני.

כמעט כל האתרים כיום שנבנים, נבנים בצורה רספונסיבית ומותאמת למסכים ולמרות זאת מומלץ לוודא אצל החברה שתעסיקו לבניית האתר שלכם שהם אכן מתאימים למסכים השונים.

למה הכוונה במערכת ניהול תוכן?

וודאי שמעתם הרבה גם את המושג מערכת לניהול תוכן. הכוונה במערכת ניהול תוכן (CMS) היא שזו מערכת שמאפשרת לכל אדם ובעל עסק לנהל ולעדכן את תוכן אתר האינטרנט שלו מבלי שיצטרך לדעת תכנות. זה מאפשר לבעל עסק להקים אתר ולהמשיך את ניהול האתר בעצמו ללא צורך להשאר תלוי בבונה האתר שלו.

המערכת הנפוצה והפופולארית ביותר כיום היא וורדפרס (WordPress) מאחר והיא הקלה והנוחה ביותר לשימוש של בעלי העסקים וההתאמה של אתר בנוי לקידום ממומן של עסקים בגוגל ופייסבוק.

5 הטיפים שיעזרו לכם בהחלטה להקים אתר לעסק שלכם

  1. וודאו שהחברה שתבנה את אתר העסק תבצע אפיון נכון ומדוייק של השירותים או המוצרים אותם מספק בית העסק ותעצב ותבנה את האתר בהתאם לכך. אפיון הכוונה לעימוד של האלמנטים שישתתפו בהקמת העסק ללא עיצוב כדי לוודא שהכל יהיה ממוקם במקום הנכון. לא בשונה מבית שבהתחלה מניחים יסודות ומחליטים כל קיר וכל חלון איפה יהיו ממוקמים – זה האפיון. לאחר מכן מעצבים את הקירות ובוחרים צבעים – זה שלב העיצוב, ולאחר מכן בונים את התוצאה במערכת של וורדפרס.
  2. ודאו שהאתר מותאם לגלישה מטלפונים ניידים.
  3. ודאו שאתם מקבלים מהחברה שבונה את העסק אחריות על הבניה למשך לא פחות משלושה חודשים, כך שבמידה ומשהו ישתבש, יהיה לכם גב.
  4. ודאו שאתם מקבלים הדרכה מפורטת, רצוי בהקלטת מסך, של כיצד לתפעל את האתר. כך אם תשכחו איך עושים משהו, תוכלו לחזור שוב על ההקלטה ולא להיות תלויים בבונה האתר שלכם.
  5. ודאו שאתם מקבלים גישה מלאה למערכת ניהול התוכן דרכה תוכלו לערוך ולעדכן את תכני האתר באופן עצמאי.

האם מספיק שתבנו אתר לעסק כדי להשיג לקוחות חדשים?

התשובה בקצרה היא לא.

הסיבות לכך הן שאתר ככל שיהיה יפה ומושך ומעניין ונותן פתרונות לגולש, הגולש אינו יכול לדעת שהאתר קיים. לכן צריך לעשות פעולות נוספות כדי לחשוף את האתר ואת התוכן שלו לגולש. הדרך לעשות זאת נקראת "קידום ממומן". הרבה מדובר על בניה נכונה וקידום אורגני, אבל זה בעצם משול לחנות שחלון הראווה שלה יפה יותר משל אחרים אבל היא נמצאת בסמטה חשוכה שאף אחד לא מגיע אליה. החנות תפשוט רגל אם לא תעשה פעולות פרסום כדי להביא לקוחות לסמטה.

כדי להפוך את אתר העסק למכונה המייצרת לקוחות חדשים יש צורך לקדם אותו במנוע החיפוש של גוגל וברשתות החברתיות. זוהי הדרך האידאלית לייצר לידים (Leads) שזה פניה מלקוחות חדשים על בסיס יומי עבור העסק שלכם. בנוסף לקידום הממומן שיפיץ את האתר שלכם ברחבי הרשתות החברתיות כמובן צריך לוודא שבונה האתרים יבנה את האתר בצורה  נכונה שהאתר יקודם על ידי גוגל.

טוב אז מה הלאה אם כך?

הלאה זה בעצם מתנה שלי אליכם – שעת ייעוץ חינם לכל מי שרוצה להקים אתר לעסק ולא בטוח איך להתחיל  ומה מתאים.

אתם מוזמנים לפנות אלי להמשך ייעוץ

מוזמנים לבקר בתיק העבודות ולראות את איכות העבודה והדגש החזק שאנו שמים על חקר שוק, אפיון, עיצוב ובניה. נשמח לעמוד לשירותכם

פנייתכם התקבלה

נשמח לעמוד לרשותך ולתת מענה לכל פניה תוך 24 שעות.

בינתיים אתם מוזמנים לצפות באחד מהפרוייקטים שלנו. שימו לב מה מצפה לכם באתר משלכם - רמה בינלאומית.

דילוג לתוכן